Warsztaty i szkolenia z Design Thinking dla Twojej firmy
Wykorzystaj potencjał Design Thinking i twórz innowacyjne rozwiązania ze swoim zespołem
Co to jest Design Thinking?
Design Thinking to metoda powszechnie stosowana w biznesie i instytucjach publicznych do kreowania innowacji. Design Thinking pozwala projektować rozwiązania, które nie tylko wyróżniają się na rynku, ale również usprawniają działanie organizacji od środka. Metoda skupia się na głębokim zrozumieniu realnych potrzeb klientów, inspiruje do ekstremalnej współpracy zespołowej i umożliwia szybkie testowanie pomysłów za pomocą prototypów.

Co sprawia, że Design Thinking działa?
- Klient w centrum uwagi: Poznajesz potrzeby i problemy odbiorców, aby tworzyć rozwiązania, które mają realną wartość.
- Eksperymenty zamiast ryzyka: Weryfikujesz pomysły eksperymentami, co pozwala redukować koszty i minimalizować ryzyko.
- Narzędzia dla innowacji: Szeroki wachlarz technik i metod pracy usprawnia procesy tworzenia prawdziwych innowacji.
Z metody Design Thinking korzystają liderzy rynku, tacy jak Apple, General Electric, IBM czy Google. Dzięki tej metodzie nie tylko stworzysz wyróżniające się produkty i usługi, ale także zbudujesz kulturę innowacji w swojej organizacji.
Warsztaty, szkolenie moderatorów, a może wspólny projekt?
Możesz wykorzystać Design Thinking w Twojej organizacji na różne sposoby. Poznaj każdy z nich, by lepiej dopasować formę współpracy do swoich potrzeb.
Warsztaty Design Thinking
To intensywne warsztaty (trwające od kilku godzin do nawet 5 dni), podczas których uczestnicy przechodzą przez proces Design Thinking w formie sprintu. Ich celem jest wypracowanie konkretnych rozwiązań na zdefiniowane wyzwanie oraz praktyczne poznanie metody. Uczestnicy zdobywają bazową wiedzę, uczą się narzędzi i technik, a także rozwijają kreatywność, empatię, umiejętność eksperymentowania i współpracy.
Przykład: 5-dniowe warsztaty Design Thinking dla zespołu eBilet, mające na celu zaprojektowanie nowej architektury serwisu, wspierającej wygodny zakup biletów oraz odkrywanie innych wydarzeń. Efektem był interaktywny prototyp przetestowany z użytkownikami.

Szkolenie Moderatora Design Thinking
To kompleksowy trening, który przygotowuje uczestników do samodzielnego stosowania metody Design Thinking. Uczestnicy zdobywają pełną wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności potrzebne do prowadzenia projektów, warsztatów i spotkań metodą Design Thinking. Program koncentruje się na praktycznym zastosowaniu metody, z naciskiem na ćwiczenia oraz rozwijanie kompetencji moderatorskich. Dzięki temu uczestnicy zyskują pewność w prowadzeniu procesów kreatywnych w różnorodnych projektach i organizacjach.
Z mojego szkolenia moderatorów Design Thinking skorzystali m.in.: Warta, UMCS, PKO BP, Smart Factor i setki uczestników szkoleń otwartych.

Projekt Design Thinking
To realizacja pełnego procesu Design Thinking, aby opracować i wdrożyć rzeczywistą innowację – na rynku lub wewnątrz organizacji. W projekcie przechodzimy przez wszystkie etapy metody, od Empatii (badania z odbiorcami), przez Definiowanie problemu, Generowanie pomysłów, aż po Prototypowanie i Testowanie rozwiązań w realnych warunkach. Następnie wprowadzamy opracowane rozwiązanie w życie. W ramach projektu możesz stworzyć innowację produktową, usługową lub organizacyjną, która przyniesie wymierne efekty biznesowe.
Przykład: Wdrożenie w Allegro procesu zarządzania nowymi produktami, integrując Design Thinking, elementy Lean Startup oraz analizę biznesową (Business Case).

Dlaczego warto mi zaufać?

Mateusz Kaliszewski
Ekspert i Trener Moderatorów Design Thinking
Jestem ekspertem Design Thinking z ponad 12-letnim doświadczeniem. Uczę specjalistów z różnych branż prowadzić własne warsztaty i procesy Design Thinking, celem tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Pomagam firmom wdrażać procesy oparte o tę metodę. W Allegro współtworzyłem i wdrożyłem proces zarządzania nowymi produktami, integrując elementy Design Thinking, Lean Startup i Business Case. Stworzyłem Innovation Hub – zespół Allegro odpowiedzialny za realizację programów proinnowacyjnych skierowanych do pracowników Allegro. Zaowocowały one kilkoma wdrożeniami i POC. Zaprojektowałem oraz wykładałem przedmiot „Design Thinking & UX Research” na Uniwersytecie Warszawskim. Opiekuję się zespołami startupowymi w ramach różnorodnych programów inkubacyjnych organizowanych m.in. przez Szkołę Pionierów Innowacji PFR, Centrum Innowacji Politechniki Warszawskiej, Huge Thing. Współpracuję ze startupami, MŚP i korporacjami, dzieląc się wiedzą i dobrymi praktykami stosowania Design Thinking w trudnych wyzwaniach biznesowych.
12
lat doświadczenia w pracy metodą Design Thinking3518
uczestników szkoleń1618
godzin poprowadzonych warsztatów i szkoleń Design ThinkingOto co mówią uczestnicy moich warsztatów i szkoleń:
Super, super, super. Mateusz strasznie mi zaimponował swoją wiedzą, jestem pod wrażeniem. Wszystko czego oczekiwałem od warsztatów się zdarzyło. Idealny balans pomiędzy teorią a praktyką.
Bardzo nie chciało mi się brać udziału w tych zajęciach, włączyłam od niechcenia, ale zostałam od samego początku do samego końca w ogóle się nie nudząc. Świetne ćwiczenia, trafne przykłady, brak marketingowej gadki i lania wody. Konkretna, fajnie podana wiedza i narzędzia do własnego rozwoju, do których będę wracać. Inspirujący, sympatyczny, kompetentny i pomocny prowadzący. Dzięki!
W moim odczuciu moderator prawie idealny – lubiący to co robi i potrafiący przekazać swoją wiedzę w sposób interesujący; przyjazny, cierpliwy, reagujący na potrzeby uczestników warsztatu, ale zarazem wymagający.
Mateusz ma duże doświadczenie i wiedzę z obszaru design thinking i to się czuje. W ten sposób daje poczucie bezpieczeństwa w poznawaniu nowych zagadnień.
Moi dotychczasowi klienci:







FAQ
Typowa grupa liczy 16 uczestników, ale minimalna to 6 osób, a maksymalna – 20. W przypadku większej liczby uczestników zalecam zaangażowanie drugiego trenera/trenerki.
Najkrótsze warsztaty trwają około 2 godzin, jednak zazwyczaj odbywają się w formie jednodniowego spotkania (około 8 godzin). W zależności od celów, mogą trwać kilka dni lub być rozłożone w czasie. Dokładny harmonogram ustalamy wspólnie z zamawiającym warsztaty.
Szkolenie trwa minimum 24 godziny, w zależności od potrzeb szkoleniowych i zakresu. Czas ten można rozłożyć na 3 dni po 8 godzin lub 5 dni po około 5 godzin.
Przed warsztatami lub szkoleniem ustalamy jedynie kwestie organizacyjne, takie jak termin, godziny, lista uczestników oraz temat warsztatu.
1. Pełną prezentację z warsztatu/szkolenia w formie PDF.
2. Zestaw narzędzi Design Thinking, wykorzystywanych podczas warsztatu/szkolenia, w formie PDF.
3. W przypadku szkolenia moderatorów – kompletny skrypt warsztatu Design Thinking, który umożliwi samodzielne poprowadzenie sesji, oraz dodatkowe materiały wspierające pracę moderatorską.
Koszt warsztatów, szkoleń lub projektów ustalany jest indywidualnie, w zależności od celu, potrzeb szkoleniowych oraz zakresu. Dokładną wycenę otrzymasz po zbadaniu potrzeb. Płatność odbywa się przelewem bankowym na podstawie faktury VAT wystawionej po realizacji warsztatu lub szkolenia. W przypadku projektów wspólnie ustalamy harmonogram płatności.
Tak, warsztaty i szkolenie moderatorów mogą być prowadzone zarówno w formie stacjonarnej, jak i całkowicie zdalnej. Forma ma minimalny wpływ na cenę. Do ceny zdalnego warsztatu/szkolenia nie doliczam kosztów transportu ani ewentualnego noclegu.
Jeśli jedynym kryterium wyboru oferty jest cena, istnieje ryzyko, że warsztaty lub szkolenie nie spełnią oczekiwań, a zainwestowane środki zostaną zmarnowane na ogólnikowe podejście. Aby maksymalizować efektywność inwestycji i dostarczyć realną wartość, niezbędne jest zrozumienie Twoich potrzeb, doprecyzowanie celów oraz poznanie specyfiki Twojej firmy lub instytucji. Dopiero na tej podstawie mogę zaproponować rozwiązania, które najlepiej odpowiadają na wyzwania organizacji i są adekwatne do budżetu. Dlatego zachęcam do spotkania – poświęcenie tego czasu na odpowiednie dopasowanie oferty do Twoich potrzeb jest kluczowe dla sukcesu warsztatów, szkoleń lub projektu.
Tak. Metoda Design Thinking oraz jej zastosowanie są opracowywane z uwzględnieniem konkretnych potrzeb, celów i specyfiki branży. Realizowałem warsztaty, szkolenia i projekty dla firm z różnych sektorów oraz instytucji publicznych. Jeśli masz wątpliwości, czy Design Thinking będzie odpowiednie dla Twojej sytuacji, skontaktuj się ze mną.
Wyślij zapytanie
Wpisz swoje pytania i potrzeby w formularzu poniżej. Następnie umówmy się na szczegółowe badanie Twoich potrzeb. Na koniec przedstawię Ci szczegóły oferty oraz budżet.